מהו עורך דין גירושין?

0 Comments

עורך דין גירושין הינו מומחה משפטי בדיני משפחה המסייע ללקוחות בפתרון עניינים משפטיים כגון משמורת ילדים, זכויות ראייה, מזונות בני זוג וגירושין.

עורכי דין גירושין חייבים להיות בעלי יכולת הקשבה קשובה, להישאר לא שיפוטיים ולסגל את האינטרסים של הלקוח שלהם. יתר על כן, עליהם להיות בעלי מומחיות בהסברה, גישור ושיטות חלופיות ליישוב סכסוכים.

איך הוא עוזר בפיצול נכסים?

אחד הנושאים המאתגרים ביותר בעת גירושין הוא כיצד לחלק נכסים. ברוב המדינות, תהליך זה מכונה "חלוקה שוויונית", ועורך דין מנוסה לצידך יבטיח שזכויותיך נשמרות במהלך הליך מורכב וארוך זה.

גירושין יכול להיות תהליך מסובך, וחיוני שתהיה לך הבנה כיצד יחולקו הנכסים כדי שתוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי היציבות הפיננסית העתידית שלך. לאופן שבו החובות מחולקים, לערך העסקי ולבעלות הבית יש השפעה עצומה על מידת הביטחון הכלכלית שלך בטווח הארוך.

אם יש לך נכסים שאולי קשה לחלק אותם, כמו בית עסק או משפחה, ייתכן שתזדקק לסיוע של מומחים או שמאים כדי לעזור לקבוע את ערכם. אנשי מקצוע אלה יכולים להעריך את הערך של דברים כגון עסקים, מניות או נדל"ן, כך שתוכל לקבל החלטה מושכלת לגבי הדרך הטובה ביותר לחלק אותם במהלך הליכי גירושין.

השלב הראשוני הוא לערוך רשימה מקיפה של כל הנכסים שבבעלותך ובן זוגך ביחד. ייתכן שתרצה לא לכלול פריטים אישיים בעלי ערך מועט או חסר, כגון רהיטים, מכשירי חשמל, מכוניות ופריטים ביתיים אחרים.

לאחר מכן, עליך לקבוע את הערך של כל נכס. לרובם יש כבר סכום מוסכם, אך עבור נכסים מורכבים יותר, ייתכן שיהיה צורך בעריכת שווי מקצועי.

דנו כיצד יש לחלק את הכספים באותם חשבונות. הגעה להסכמה בחזית זו עם בן/בת הזוג יכולה לסייע במניעת מאבק ממושך בבית המשפט ולחסוך מכם את הצורך להוציא סכומי כסף גדולים במכה אחת.

לבסוף, היזהרו מכל משיכות פתאומיות הן מחשבונות הבנק והן מאלו של בן הזוג המנוכר לפני סיום הגירושין. פעולה זו יכולה לסייע בזיהוי כל פעילות חשודה שעלולה להצביע על כך שהם מסתירים נכסים כדי להשיג יתרון בתום נישואיהם.

איך הוא עוזר במשמורת ילדים?

בעת גירושין, אחת ההחלטות החשובות ביותר שעליך לקבל היא משמורת ילדים. משמורת מתייחסת לסמכות משפטית לגבי איך ילדך חי (היכן הוא יגורו ועם מי הוא מבלה), כמו גם מי מקבל החלטות חשובות בחיים עבורו.

בתי המשפט רשאים להעניק משמורת פיזית בלעדית להורה אחד או משמורת משותפת לשניהם. שני סוגי המשמורת כרוכים בזמן משמעותי עם הילדים ולכל אחד יתרונות וחסרונות משלו.

במקרים בהם אחד ההורים היה המטפל העיקרי או כאשר התרחשה אלימות במשפחה, בית משפט לרוב יעניק משמורת פיזית בלעדית לאותו הורה. בעת קבלת החלטתו, בית משפט מתחשב הן בטובת הילדים והן בכל נסיבות רלוונטיות אחרות.

חלק מבתי המשפט לוקחים בחשבון את האופן שבו הורים מתקשרים זה עם זה ועם ילדיהם. גישה זו, המכונה "הורות שיתופית", יכולה לעבוד היטב אם שני ההורים הם אנשים טובים המתקשרים ביעילות זה עם זה.

בנוסף, בית המשפט יתחשב ברצונות הילדים וכן בגורמים נוספים כמו יחסיהם עם אחים וסבים. קשרים אלו יכולים להיות מכריעים במיוחד במקרים בהם ילדים גדלו בסביבה משפחתית חד הורית ומעוניינים לשמור על קשר קרוב עם קרובי משפחה.

לעתים קרובות שופטים שוקלים את היכולת של כל הורה לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לחייהם של ילדיהם, לרבות חינוך דתי, הישגים חינוכיים וצרכי בריאות.

כאשר מקבלים החלטה לילדים, שופטים לוקחים בחשבון את גילם ועד כמה הם מכירים את מי שמקבל את ההחלטה עבורם. הם עשויים גם לבדוק אם הייתה היסטוריה כלשהי של התעללות כלפיהם.

לבסוף, השופט יחליט באיזו תדירות כל ילד יכול לראות כל הורה. לוח זמנים זה יכול לכלול סופי שבוע, ימי חול או חגים.

אם אתה מתגרש, הצעד הראשון צריך להיות התייעצות עם עורך דין לגבי המקרה שלך וכל זכויות משמורת או ביקור שעשויות להיות זמינות לך. עורך הדין שלך יכול להציע הכוונה כיצד להציג את התיק שלך בצורה הטובה ביותר ולסמוך על הזכויות שבצדק שלך.

לפרטים נוספים : עו"ד גירושין "אביבית מוסקוביץ"